ビープロジェクトジャパンは映画「石岡タロー」を応援しています!!

連絡事項:
臨時定休日のお知らせです。
6月11日(土)~15日(水)は臨時の定休日です。
16日から平常営業いたします。
※10日午前中で一度注文をストップさせていただきます。

6月26日(日)~27日(月)は臨時の定休日です。
28日から平常営業いたします。
※25日午前中で一度注文をストップさせていただきます。

7月17日(日)~20日(水)は臨時の定休日です。
21日から平常営業いたします。
※16日午前中で一度注文をストップさせていただきます

DATSUN1200.JPからお知らせです。
DATSUN1200.ASIAからもアクセスできます。(再登録お願いします。)

※トラブル防止のため電話対応はしていませんのでメールかFAXでの対応とさせて頂きます。
※転売防止/買占め行為防止のため商品登録は通常1つとなっていますがご了承下さい。
※ご注文前に「配送とお支払について」を必ずご確認下さい。
※注文の際に登録頂く電話番号は携帯番号(070/080/090)のみ受付けます。
 会社様や業者様の場合はご担当者様の携帯番号でご注文下さい。
 (メアドが間違っている場合の連絡として携帯番号が必要ですのでご理解ください)
 (ドコモメールアドレスはエラーになる場合が多くYahooやGメールをお使いください)

※商品を随時加えさせてもらっていますが、内容の間違い等は見つけ次第更新しています。
 もし変な記述等ありましたら、確認後購入いただきますようお願します。
※中古部品が送られてきたと言われたことがありましたので商品補足として、
 純正部品などは梱包も無く納品されたり、当時物も同様に箱やビニールが無く
 弊社で錆びないように再梱包やグリスなど塗って保管している部品が相当数ありますが
 決して中古部品でありませんが、気になる方の購入はご遠慮頂きたく思います。
※日産純正部品はあくまでも部品の概念で商品として扱われていません。
 日産純正部品には小傷や加工の傷や錆びなどがあり、完全な商品ではありませんので
 必ず塗装や修正や給脂など仕上げが必要となり国家整備士や板金屋向けの部品です。
 著しい変形や損傷や欠損以外はクレームとなりませんのでご注意下さい。
 日産では製造が既に終わっていて長期在庫の部品がほとんどです。
   あくまでも部品であり完璧な綺麗な商品をお探しでしたら購入をお控えください。
※B10やB110のお客様へ:B10やB110のほとんどの部品は生産廃止になっています
 商品ページで適用のように表示されている場合もありますが、互換性の有無の検証を
 全ての車種ではできませんので弊社車両と保管部品にて行った物になりますので
 実際の取付には工夫や加工(追加加工)と国家整備士以上の知識が必要になります。
 一般の方が購入しても取付けできなかったり保安基準に該当する場合があります。
 またポン着け部品をお探しでしたら同じ該当品番の日産純正部品をオークション等でお探し下さい。
※当方は日産純正部品販売㈱ではありません。類別型式や車体番号での照合ができません。
※このウェブショップ内で使用してる画像や文章の権利はビープロジェクトジャパンで管理しています。
勝手にコピーしたり他のSNS等での引用や紹介は一切許可を与えていません。

※Paypalの不具合を対策しました。
(もし未だ不具合で決済できない場合は銀行振込みでご注文頂きメモ欄にPaypal希望とお知らせ下さい)

WAKO Classic Sports Ignition Black Coil

9,900 ¥JPY (Including Commission)
(Excluding fee 9,000 ¥JPY)
P-E-019-6
1 item(s)

Application.
Datsun 1000 (6604 - 7001)
Datsun 1200 (7001 - 7305)
Datsun 1200 ute (7510 - 9403)
Datsun 120Y, B210-B310 (7305 - 7710 - 8304)
*Available to A10,A12,A14,A15 series engine.

Include.
x1 Ignition coil.

Will be fit for point specification and electric specification(Igniter) for A12 A14 A15.
Also Believe fit to A10/A12(Early) too.

Wako description.
It is an ignition coil that has been commercialized over the course of two years in order to meet the demand for deep-rooted popularity cylindrical coils.

Although this appearance is a classic image, it is a coil that can be enjoyed from city riding that requires torque to sports driving, with a design that takes into consideration the good response of medium rotation or higher in terms of electrical characteristics.

①Datsun 1200 ute(Late models 1989 to end)
※Nissan Electronic Distributor
Blue:I/G Coil -
Black/White:I/G Coil +

※Bprojects Electronic Distributor
Blue:I/G Coil -
Red:I/G Coil +

If The igniter of Nissan genuine had an aging:
*This coil will be unusually overheat.
*The engine may stall. Please don't use together this coil because that become cause of trouble.
②Ballast Specification


Please use absolutely original ballast together.
※A lot Nissan vehicles upto 1989/10 are applicable to the ballast specification.

Spark Test(Compare with Nissan genuine)

Ignition coil voltage measurement.

Specification is a Nissan genuine distributor with NGK spark plug wires.
(22100-95W10 & RC-NE66)
Measuring equipment: Ignition analyzer TA500J.
(Approx)
①Nissan Genuine Coil(22433-52A60): 10KV~11KV(1~1.1 Ten thousand V)
②WAKO Classic Sports Ignition Coil: 14-15KV(1.4~1.5 Ten thousand V)
③AccuSpark Red Coil: 13-14KV(1.3~1.4 Ten thousand V)

The data is not stable, so it is for reference only.
B120/B210 General wiring diagram.

This is a basic wiring diagram.
And become a wiring diagram of point specifications.
Please refer to the above figure for installation.

Installation Procedure.
1. Please remove minus terminal from battery.
2. Don't remove fixing bolt of the secondary terminal(High voltage side).
3. Please check the primary electrical resistance.
If until 1.2Ω : You could use as it is.
If more than 1.2Ω : You need add ballast.

Note:
When don't know which is + or - of the coil.
1.Remove one from terminal of the coil.
And Turn On Ignition ON.
2.Please measurement uses tester(If the tester shown 12V, It is a plus side)

When fixing nuts, Please use absolutely spring washers and dont heavy fixing
because become cause as broken.

Installation location,
Don't installation in High temperatures place/ places where splashes.
It may not be possible to use it together below,
The simultaneous ignition system/Toyota-DRD/Nissan-Plasma spark system.

Plug wires,
Please use brand new genuine or brand new wires.

Installation direction,
Please terminal direction upward.

Specification(Approx):
Primary Coil: 1.2Ω+-10%.
Secondry Coil: 9KΩ+-10%.
Boost ratio: 1:90 to 1:100.
Coil OD: 56mm.
Weight 890g.

Brand(V,W,X,Y,Z) :
WAKO Tech(https://www.wako-tech.com/)

Similar Items!

12,100 ¥JPY (Including Commission) (Excluding fee 11,000 ¥JPY)
14,300 ¥JPY (Including Commission) (Excluding fee 13,000 ¥JPY)
44,000 ¥JPY (Including Commission) (Excluding fee 40,000 ¥JPY)
1,650 ¥JPY (Including Commission) (Excluding fee 1,500 ¥JPY)

Same Prices!

9,900 ¥JPY (Including Commission) (Excluding fee 9,000 ¥JPY)
9,900 ¥JPY (Including Commission) (Excluding fee 9,000 ¥JPY)
Discontinued Product